17 iul. 2007

Test-drive: noul Nissan X-Trail

Zilele trecute am fost intr-un test drive cu noul Nissan X-Trail pentru ProSport. Mai jos se afla materialul din editia on-line a ziarului.



DRIVE-TEST Lansata si în România, noua versiune a modelului Nissan X-TRAIL se dovedeste pe cât de sprintena la munte, pe atât de confortabila în oras.

Construit pe baza succesului extraordinar de care s-a bucurat prima generatie, noul Nissan X-TRAIL prezinta un look familiar si o gama de abilitati similare cu vechea gama, dar se remarca prin noutati la sasiu, motoare, echipamente, precum si prin confortul îmbunatatit.

Testat pe aproape 1.000 de kilometri, noul automobilul s-a dovedit un partener ideal, capabil sa ofere confort întregii familii. Pe autostrada, viteza medie a fost de aproximativ 160 km/h, iar la curbe masina s-a comportat satisfacator datorita EPS-ului. Asadar, noul X-Trail este un vehicul de croaziera foarte relaxant. Spatiul de depozitare poate fi marit prin rabatarea banchetei spate, ajungându-se la o capacitate a portbagajului de 1.773 litri, cea mai mare din clasa din care face parte. Exista mai multe locuri în care pot fi plasate recipientele în masina.

Pe un traseu montan lung de 20 de kilometri, în zona orasului Gheorghieni, unghiul de atac de 29 de grade a facilitat abordarea rampelor dificile si a obstacolelor. Modelul si-a dovedit calitatile off-road datorita sistemului All Mode 4X4 - Downhill Drive Support si Uphill Start Support (asistenta în timpul coborârii si urcarii pantelor).
Cunoscut sub codul intern M1D, baza pentru ambele motoare diesel ale lui X-Trail este grupul propulsor turbo de 2 litri cu injectie directa de tip Commonrail si 16 supape. Acesta este disponibil în doua versiuni de putere, dezvoltând 110 kw (150 CP) la 4.000 rpm, respectiv 127 kw (173 CP) la 3.750 rpm.

Unitatea pe benzina de 2 litri (Varianta de motorizare testata a fost 2,0L dCi M/T 150CP All Mode 4x4) este un motor nou, compact si usor, dezvoltat de Nissan. Lansat initial pe modelul Lafesta de pe piata japoneza, acesta si-a facut debutul european pe Qashqai. Cu doua axe cu came, 16 supape, motorul cu bloc din aluminiu are o cilindree de 1.995 cmc, dezvolta o putere de 104 Kw (141 CP) la 6.000 rpm si un cuplu de 196 Nm la 4.800 rpm. 90% din cuplu este disponibil de la 2.000 rpm, conferind un raspuns la acceleratie mai viguros, corespunzator de obicei motoarelor de cilindree mai mare.


SPECIFICATII TEHNICE

2,0l dCi M/T 150CP All Mode 4x4
Lungime (m) 4,63
Latime (m) 1,785
Inaltime (m) 1,77
Cilindree (cmc) 1.995
Transmisie manuala, 6 trepte
Putere maxima (CP/rpm) 150/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/2000
Viteza maxima (km/h) 188
Acceleratie 0-100 km/h 11,2 secunde
Consum urban/extraurban/mixt 8,7/6,2/7,1

Radu RESTIVAN, ProSport

3 comentarii:

Anonim spunea...

Motoarele Renault care echipeaza noile modele de Nissan X-Trail au mari probleme de fiabilitate. La acestea se adauga lipsa documentatiilor si a specialistilor asa ca aceste modele stau in service si nicidecum in folosinta proprietarilor care au platit pentru ele. In firma avem un X-Trail 2007 cu motor Renault T31 (2000 cmc diesel) care se opreste la fiecare 5 km - de 3 luni umblam cu el prin service-uri si nimeni nu stie sa remedieze problemele.

Anonim spunea...

Motoarele Renault care echipeaza noile modele de Nissan X-Trail au mari probleme de fiabilitate. La acestea se adauga lipsa documentatiilor si a specialistilor asa ca aceste modele stau in service si nicidecum in folosinta proprietarilor care au platit pentru ele. In firma avem un X-Trail 2007 cu motor Renault T31 (2000 cmc diesel) care se opreste la fiecare 5 km - de 3 luni umblam cu el prin service-uri si nimeni nu stie sa remedieze problemele.

Anonim spunea...

Si eu sunt posesoarea unui Nissan X-trail T31, al carui motor se opreste in mers. Dupa 2 luni cei de la service au ajuns la concluzia ca un senzor de aer acceleratie ar fi defect. Va trebui sa astept inca o luna pana soseste o piesa noua si voi afla daca au avut dreptate.