5 feb. 2007

Frica

Azi mi-am pus o problema care nu ma mai framantase pana acum. M-am gandit la frica.

Am inceput superficial, gandindu-ma la cei care spun ca nu se tem de nimic. Da, sunt batuti in cap. Un om caruia nu-i este frica de nimic valoreaza cat o molusca. Mi-e destul de clar ca trebuie sa-ti fie frica in viata. Nu constant sau de orice, doar ca trebui sa cunosti sentimentul de frica. Altfel risti sa cazi in sant. La propriu, dar mai ales la figurat.

Cat de mult se tem oamenii ? Recunosc ca se tem ? Ce este frica ? In nici un caz nu-i vorba despre un tip intr-un costum negru care-ti respira in ceafa in timp ce-si ascute cutitul ca sa te injunghie. Dar e amuzanta situatia asta. Scary Movie fans ?

Am ajuns la mine, pentru ca intai as vrea sa judec persoana mea. De ce nu simt frica inainte de examenele de la facultate ? Pentru ca-s un tampit, un inconstient. Toti se tem, eu sunt nepasator. Sunt convins ca nu-i un teribilism tampit, am trecut de varsta aia. De fapt n-am fost prea teribilist niciodata. Nu-mi sta in fire. Si totusi, ce-i cu mine de-s asa calm ? Cred ca astept sa ma sperie ceva cu adevarat.
Dar in acest moment nu-mi imaginez ce m-ar putea speria. Intr-un fel, mi-e frica de moarte. Dar dupa ce ma uit la vreo doua episoade din Family Guy in care Moartea apare ca un tip nu foarte sigur pe sine, imi trece.
Mi-e frica sa nu pierd lucrurile dragi pe care le am. Dar fac ceva pentru asta, care ma tine ocupat. Am grija sa nu se intample nimic. Acum intelegeti de ce oamenii care nu se tem de nimic esueaza cand isi aleg un scop in viata ?

In Romania oamenii se tem de agresiunea fizica. Multi dintre ei nici nu ridica capul din pamant cand merg pe strada de teama sa nu sfideze, din greseala, vreun smecheras descreierat. Mrr, aproape-mi defulez gandurile cele mai rele. Dar nu o sa fac asta pe blog. Nu acum.

Tie iti este frica ?

8 comentarii:

Anonim spunea...

mi-e mie frica de intuneric,de exemplu. te pup raducu!!

Radu Restivan spunea...

Si mie mi se mai face cateodata frica de intuneric :D

Hai vino sa te iau in brate >:D<

Ana Sersea spunea...

mie mi-e frica sa nu ma calce vreo masina!! de fapt sa nu ma striveasca mai bine zis :D

Radu Restivan spunea...

Pai nu se pune problema de calcat. In cel mai rau caz, o masina te poate lua pe bord.

Mai degraba un tir de poate calca...

Anonim spunea...

da omule dar pe tine te ajuta si fizicul sa fii dur! :B

Radu Restivan spunea...

Un pic :P

smileysabi spunea...

hmm..mie imi zice prietenu ca ma sperii de orice..si de umbra mea..uneori asa e..si mie mi-e frica de intuneric..sau mai degraba de lucruri anormale decat de cele reale, materiale...adik..merg pe strada noaptea singura pe la 12..sau chiar 3-4 dim..nu am treaba..nu mi-e frica de hoti sau alti nebuni..in schimb imi aduc aminte tot felul de secvente din filmele de groaza pe care le-am vazut (in special cnd eram mica:-S)..si ma uit in masini..si sper sa nu vad scheleti, capete de morti si alte ciudatenii..:))
In alta ordine de idei..nu pot sa zic ca n-am emotii la examene...fiindca am, dar culmea numai cand invat si sunt f bine pregatita, mi-e frica sa nu o dau in bara..cnd nu am invatat ma doare undeva..ca si asa n-am ce pierde daca nu m-am straduit deloc:D..
Eu zic ca frica tine intr-un fel si de un echilibru interior..nu ca cei carora ne este frica am fi dezechilibrati, dar ma refer la faptu ca depinde de gradul de anxietate..de modul in care poti tu sa reduci efectele fricii cnd te confrunti cu o situatie dificila..
Cat despre cei care afirma sus si tare ca nu le este teama de nimic..eu i-as imparti in doua categorii, cei care vor sa para mai puternici decat sunt, desi sunt constienti ca exista lucruri de care le este frica si cei care o spun de atatea ori pana se conving pe ei insisi ca nu le este frica, asa ca o autosugestie.
In concluzie, frica e un sentiment sau o stare inevitabila..insa gradul ei este discutabil.

Anonim spunea...

imi e frica de mintea mea uneori si de mintea celor din jur de cele mai multe ori