17 nov. 2006

Bucharest - one step closer to the European city.

Am avut astazi, din intamplare, drum pe langa Carrefour Orhideea. In spatele magazinului, pe Plevnei, a fost daramata o foarte mare cladire in ultimele zile, iar astazi avea loc o prezentare a proiectului "Basarab".

Curios, m-am apropiat ca sa alfu mai multe detalii despre proiect. Oamenii au fost foarte amabili, mi-au explicat in ceea ce constau lucrarile, faptul ca deja sunt firme angajate pentru a lucra. Ceea ce m-a mirat a fost durata lucrarilor : 2 ani si 6 luni. Am strambat un pic din nas, apoi l-am intrebat pe organizator : "Chiar ? Traim totusi in Romania." (avand in minte faptul ca lucrarile de la pasajul Marasesti vor dura in total 2 ani - asta inseamna consolidare, asfaltare si sine de tramvai noi. Mi se pare foarte mult.)


Organizatorul, un tip tanar, mi-a raspuns : "Nu-ti face griji, se mai schimba lucrurile si in Romania."
Trebuie sa recunosc ca am zambit, fericit ca se misca ceva in tara asta.

Avantajele lucrarii sunt nemaipomenite: se va descongestiona traficul in toata zona aceea a orasului, practic vor fi benzi suprapuse, exact ca in orasele occidentale. M-am bucurat sa vad asta, venise si televiziunea sa filmeze, era un eveniment destul de important.



Daca intr-adevar lucrarile se vor termina la timp, inca de acum imi exprim respectul pentru cei care s-au ocupat de asta.

Enjoy the new Bucharest !

8 comentarii:

Anonim spunea...

mda ghushtere...nici io nu cred ca termina in 6 luni orice ar zice tipu ala tanar de care ziceai....

banuiesc ca din modul meu de expimare stii f bine cine sunt asa ca nu ma mai prezint....salutare si multa bafta cu blog-ul:)

Anonim spunea...

Sa fim seriosi ... pana nu vad nu cred.In final sa zicem ca orasul o sa inceapa sa arate ca unul european/american cum vrei tu dar asta numai in afara lui,la periferiile care sunt in continua schimbare/modelare,centru o sa ramana neschimbat,un furnicar inghesuit/poluat/murdar/zgomotos.

Radu Restivan spunea...

Imi cer scuze, era vorba de 2 ani si 6 luni, am postat gresit. :)

Da, cred ca stiu. Oricum te-am contactat pentru confirmare. :D

Crusher, asa e si in occident. Intotdeauna centrul este inghesuit/poluat/murdar si zgomotos. Pentru restul, exista zonele marginale (nu neaparat periferia).

Despre periferiile de care vorbesti ai foarte mare dreptate, unele constructii au inceput de la 0, deci infrastructura este practic noua. De aici si avantajele zonelor periferice.

Cat despre centru, probabil ca asa va fi intotdeauna. Nu vad o schimbare posibila pentru a fluidiza traficul, practic nu se poate construi nimic altceva (si asa e prea inghesuit).

Urmatorul pas, ne mutam la periferie, iar in weekend (cand e mai liber) venim la un film, teatru, club in centru. :)

Anonim spunea...

proiectul e pe pmb.ro de circa o luna.. proiectul final.. arata total SF.. lifturi.. copertina de sticla etc...

Radu Restivan spunea...

Poate chiar se intampla ceva SF si Bucurestiul se indreapta catre ceva bun. Ar fi un SF misto, nu ?

Anonim spunea...

la 400mil RON adica peste 100mil euro se puteau face lucruri mult mai utile.. zic eu... vom vedea cit de mult va fluidiza traficul capodopera asta...
http://www1.pmb.ro/pmb/primar/proiecte/Pasaj_Basarab/pasaj.pdf

Radu Restivan spunea...

Acum am vazut proiectul intreg. Nu mi se pare atat de greu de realizat ce spun ei pe acolo, iar cum nu ma pricep la preturile pentru constructii, nu pot spune daca e mult sau putin 100 mil EUR.

Ce alte chestii utile ? La ce te referi ?

Anonim spunea...

renovarea scolilor din bucuresti din care o gramada sint praf... asfaltarea cu adevarat a strazilor... un bloc de locuintze coste pe la 2-3mil euro.. fa tu un calcul simplu cite blocuri.. etc etc