23 nov. 2006

Rapid - Mlada. Se destrama visul european ?

Pentru inceput, coregrafia m-a lasat mut de uimire. Nu ma asteptam la asa ceva. A fost cu adevarat superba, nu mi-as fi imaginat ca va progresa atat de mult (la meciul cu PSG au fluturat steaguri cu Romania la jumatatea tribunei a IIa, acum in extremitatile peluzei suporterilor, iar in mijloc steaguri cu Rapid; toata tribuna a IIa a fost acoperita de un banner urias in culorile Rapidului).



Numai pentru asta as veni la stadion de fiecare data.

Din pacate coregrafia inceteaza si meciul incepe. Foarte tare, se joaca agresiv. De fapt cehii joaca agresiv, romanii se apara si par inlemniti in fata unui adversar mult prea puternic. Ratarile din primele minute ale cehilor ma pun serios pe ganduri, nu ma asteptam sa vina atat de hotarati sa ia 3 puncte.

Coman salvator. De doua ori. In primele minute. Avem mare bafta cu el, altfel am fi suferit si mai mult. Se spune de ceva vreme ca este cel mai bun jucator de la Rapid. Ma bucur ca avem un portar in forma, insa atunci cand la o echipa portarul este cel mai remarcat, imi pun serioase dubii asupra sistemului defensiv folosit de antrenor. Formula clasica folosita de Razvan Lucescu (3-4-3) nu prea mai da roade. Defensiva il lasa descoperit mult prea des pe Coman, iar ofensiva nu puncteaza. Trebuie schimbat ceva, dar o sa revin intr-un alt articol la acest subiect.

Cade Mazilu, probabil ca a recidivat accidentarea. Se rupe si Maftei, in primele minute ramanem fara doi oameni de baza. Intra Moldovan si Perja, iar pe banca ramane Sapunaru. Imi pare rau de el, consider ca este mai in forma decat Perja si ar fi trebuit ca el sa intre, chit ca acum cateva meciuri a facut o greseala enorma. Se mai intampla, cu totii sunt oameni si au dreptul sa greseasca.

Cehii preseaza insistent, pasele sunt perfecte, daruirea este completa, iar forta lor este net superioara rapidistilor. In prima repriza ne-au oferit o lectie de fotbal, iar noi am stat si am admirat maiestria cu care acestia isi faceau jocul. In tot acest timp, echipa Rapidului a parut mai dezorganizata ca niciodata.

Sunt sigur ca va intrebati de ce este atat de dezorganizata. Foarte simplu : la mijlocul terenului sunt 2 sau 3 jucatori (inca nu m-am hotarat asupra armeanului) care sunt absolut in plus. Primul vizat este Badoi. Din punctul meu de vedere, Razvan nu mai are nici un motiv sa il tina in primul 11. Pasele sunt execrabile, centrarile rareori ajung la destinatar, iar la capitolul viteza cred ca se claseaza pe ultimul loc in randul colegilor sai. Al doilea este Maldarasanu, care dupa lunga accidentare nu si-a mai revenit. Pur si simplu nu mai este acelasi. Nu inteleg de ce antrenorul il scoate pe Grigore si-l introduce pe Lazar. Acesta ar trebui sa fie mijlocul, Lazar - Grigore, iar in iarna ar trebui sa vina o aripa dreapta (in sfarsit un inlocuitor pentru Badoi, ca prea nu are el concurenta deloc).

Arbitrul trage cu ei. In general nu obisnuiesc sa acuz arbitrii, dar de data aceasta chiar cred ca a tras cu cehii. Am observat cum a fost mai ingaduitor cu ei, iar pe romani i-a taxat la prima greseala. Dar nu avem ce face, asa e in fotbal. Steaua se bucura ca i-a fost anulat un gol perfect valabil lui Dinamo Kiev. Ma bucur si eu ca nu au fost eliminati din grupe si ca vor prinde primavara europeana, ca doar sunt romani.

Golul cehilor a venit ca ceva normal, conform cursului jocului. Nu m-a mirat deloc. Pacat de suporterii care au aruncat cu betele de la steaguri in ei, s-ar putea, in caz ca mai prindem primavara europeana, sa nu mai vedem Rapidul de pe stadion. Asa meritam.

Dupa pauza, se schimba rolurile. Rapid capata forta si incisivitate, iar la finalul unui asediu sustinut, Marius Constantin deschide scorul printr-un sut superb. A trebuit sa vina un fundas in preajma careului ca se putem marca, cei 3 atacanti nu sunt de ajuns, asa cum vorbeam mai devreme de schema tactica depasita a lui Razvan.

Golul lui Zicu a fost anulat pe motiv de hent, cand oamenii din jurul nostru se bucurau frenetic. Mi-a parut rau, merita Zicu un gol pentru evolutia buna. I-am mai remarcat pe parcursul meciului si pe Grigore, Lazar si M. Constantin. Cred ca sunt singurii care s-au ridicat peste nivelul echipei.

3 meciuri si 3 puncte. Sansele de a trece de grupe s-au diminuat considerabil, singura varianta ramanand o victorie la Atena. Ceea ce mi se pare destul de dificil, in conditiile in care grecii au dovedit ca au o echipa redutabila. Performantele nu se pot compara cu cele din anul trecut. Ca la orice echipa mica, se poate vedea foarte mult plecarea unui jucator (ma refer la Daniel Niculae) care nu poate fi substituit.

In asteptarea meciului de la Atena, ma intreb : "Baieti, anul viitor ne mai scoateti la stadion in primavara ?"

Sursa

2 comentarii:

Anonim spunea...

misto articolu... n-am vazut meciu da am inteles esenta ... mai gandeste-te cu aia de la sport365 ... eu zic ca ai face o treaba buna acolo

Radu Restivan spunea...

Acum il trimit si acolo, maine dimineata o sa iti dau linkul si de sport365. :)